Video

Kampania Employer Brandingowa

Klient: LS AIRPORT SERVICES

  • #clientslocation
  • #restrictedarea
  • #spot
  • #video

LS AS Jest największym pracodawcą w branży lotniczej w Polsce, dlatego tak ważne dla spółki są działania z zakresu employer branding”, w których użyliśmy klasycznych technik narracji kinowej.

NARRACJA

LSAS zatrudnia trzy tysiące specjalistów, pracujących na największych krajowych lotniskach. Jest największym pracodawcą w branży lotniczej w Polsce, dlatego tak ważne dla spółki są działania z zakresu employer branding. W budowaniu marki „pracodawcy z wyboru” używamy klasycznych technik narracji kinowej. Nie zasypujemy potencjalnego pracownika tabelkami, nie przedstawiamy danych. Zamiast tego oddziałujemy na emocje, zaciekawiamy, inspirujemy.

TECHNOLOGIA BEZ CZŁOWIEKA BYŁABY NICZYM

LS Airport Services dysponuje imponującym parkiem maszynowym, w skład którego wchodzi całe mnóstwo specjalistycznego sprzętu lotniskowego, pojazdów i skomplikowanych urządzeń. Nie stawiamy ich jednak na pierwszym planie. Tematem wszystkich opowieści jest człowiek, zgodnie z hasłem firmy „Technologia bez człowieka byłaby niczym”.

Jednym z najważniejszych zadań było przybliżenie nieosiągalnego dla przeciętnego odbiorcy świata handlingu w sposób przystępny i przyjazny. W zależności od tematu przewodniego dobieraliśmy odpowiednie środki wyrazu, za każdy razem wykraczając poza tzw. „standardowe spojrzenie na HR”. Osią, na której opieramy przekaz, jest pasja i zaangażowanie profesjonalistów LSAS. To od nich zależy bezpieczeństwo pasażerów.

AMAZING WORLD OF HANDLING

Nasze filmy mają zarazić pasją do branży lotniczej. W filmie „Amazing World of Handling” pokazaliśmy jej narodziny. Chłopiec, główny bohater filmu, nie jest zainteresowany ani samochodem, ani sklepem z zabawkami. To, co naprawdę go ekscytuje dzieje się na płycie lotniska.

Użycie postaci dziecka w „dorosłej” narracji już na etapie scenariusza daje możliwość podkreślenia emocji, jakich nie moglibyśmy z taką łatwością zbudować przy użyciu dorosłego aktora. Zachwyt dziecka i jego naturalna ciekawość świata znakomicie sprawdzają się tam, gdzie dorosłemu nie wypada przykleić się do szyby z szeroko otwartymi oczami. Postanowiliśmy zatem pójść o krok dalej i zaangażować znacznie więcej dzieci. Dokładnie o dziesięcioro więcej.

SPACE FOR YOUR CARGO

Elementy fantastyki świetnie wpisały się w opowieść o LS Cargo, oddziale LSAS, zajmującym się obsługą ładunków lotniczych. Gdy po raz pierwszy zobaczyliśmy miejsce, które mieliśmy sfilmować, od razu skojarzyło nam się z „2001: Odyseją kosmiczną” Stanleya Kubricka.

Surową poetykę tej wypełnionej maszynami hali podkreśliliśmy precyzyjnie zaprojektowanym światłem. Perfekcyjny, wręcz „nieludzki” porządek i układ palet z ładunkami uwypukliliśmy aranżując balet wózków widłowych. To prawdopodobnie jedyny balet wózków widłowych do muzyki Richarda Straussa na świecie.

LS KIDS

Z okazji Dnia Dziecka role dorosłych pracowników przejęły ich dzieci. Praca ekipy filmowej na działającej płycie lotniskowej i tak nie należy do najłatwiejszych, a wpuszczenie na nią gromadki radosnych dzieciaków oznaczało dodatkowe wyzwania produkcyjne i logistyczne.

Żeby jak najbardziej uprawdopodobnić opowieść, w narracji zastosowaliśmy konwencję oniryczną. Dorosły (pracownik ochrony) nie wierzy w to, co widzi, więc godzi się z tym, że wszystko mu się śni. Finał filmu ma dzięki temu wymowę podwójną: po pierwsze bezpośrednio osadza treść w klimacie snu, po drugie symbolicznie odnosi się do psychologicznego aspektu „wewnętrznego dziecka”. To komunikacyjna klamra, spinająca kluczowe przesłania, czyli m.in. „pasję”, „ciekawość” i „zaangażowanie”.

 

LS WORLD MERRY CHRISTMAS

W filmie z życzeniami świątecznymi zastosowaliśmy podobną technikę narracji. Rodzina wraca do domu na święta, a chłopiec – mały lotniczy pasjonat – marzy
o prezentach. Gdy śpi, rolę Mikołaja przejmuje ekipa animowanych pracowników LSAS.

Zabawa klockami daje wielką frajdę w każdym wieku. Bawiliśmy się nimi przez dwa dni, składając modele, potem przez dwadzieścia godzin leżeliśmy
na podłodze i przesuwaliśmy je kawałek po kawałku. Film odnotował rekordową ilość odsłoń na kanale LSAS – w ciągu pierwszych dni obejrzało go ponad 60 tys. osób.

PIT STOP FOR YOUR AIRCRAFT

Dla spółki LS TECHNICS, która odpowiada za serwis samolotów, stworzyliśmy film, w którym hangar samolotu zostaje przyrównany do pit stopu Formuły 1. Bardzo istotne w serwisie statków powietrznych jest prędkość działania – samolot musi być uziemiony przez jak najkrótszy czas. To kluczowy czynnik, na który nasz Klient zwracał uwagę przy kreacji.

W ten sposób pokazujemy kompleksowość obsługi, szybkość serwisu i precyzję działania – trzy kluczowe czynniki, dzięki którym LS TECHNICS wybiera wiele klientów.

Zakres
kompetencji

  • kreacja
  • produkcja filmu
  • postprodukcja

Stała
Współpraca

Współpraca z LS Airport Services dobrze przedstawia nasz model biznesowy. Podobnie jak pracownicy naszego Klienta, tak i my podchodzimy do naszych zadań z pasją i zaangażowaniem. Wzajemne zaufanie i przekonanie o obustronnych kompetencjach pozwala nam proponować odważne, nietuzinkowe, a co najważniejsze, skuteczne kreacje.

Ponad trzydzieści dni zdjęciowych na płytach działających lotnisk, jeżdżenie push backiem i „Mulagami”, zaglądanie pod podwozie potężnego Dreamlinera, który przed chwilą wylądował, to gigantyczna frajda i niemniejsza odpowiedzialność. Dzięki temu, że członkowie naszych ekipy są regularnie szkoleni z zasad bezpieczeństwa w obiektach o szczególnym znaczeniu strategicznym, współpraca tak z ekipami LSAS, jak i z administracją portów lotniczych przebiega wzorowo.