Video

Twój doradca prawny

Klient: PGNIG OBRÓT DETALICZNY

  • #mastershot
  • #pgnig
  • #setdesign
  • #spot
  • #studio
  • #video

Kompleksowa kreacja i produkcja serii spotów, przestawiających korzyści wynikające z usługi „Doradca Prawny od PGNiG”.

Zadanie polegało na stworzeniu spójnej ze strategią komunikacji Klienta koncepcji
i opracowaniu zgodnej z nią narracji. Cały projekt został wykonany w 10 dni.

Brief

Celem projektu było przybliżenie klientowi PGNiG Obrót Detaliczny nowej usługi „Doradca Prawny PGNiG” i przedstawienie najważniejszych produktów, skierowanych do klientów indywidualnych i korporacyjnych. Naszemu klientowi zależało na tym, aby nieprzystępne kwestie zostały przedstawione w sposób jak najbardziej zrozumiały dla odbiorcy reklamowanej usługi.

Dodatkowym wymogiem było zbudowanie wśród klientów PGNiG Obrót Detaliczny świadomości produktu, który nie jest zwyczajowo kojarzony z portfolio produktowym naszego Klienta.

Zakres
kompetencji

  • kreacja
  • produkcja
  • postprodukcja

Koncepcja Kreatywna

W procesie kreatywnym ustaliliśmy z naszym klientem, że zamiast jednego, długiego filmu, wyprodukujemy kilka krótszych. Dzięki takiemu zabiegowi mogliśmy czytelniej przedstawić zróżnicowaną ofertę odbiorcy. Różnice między ofertą indywidualną a korporacyjną zostały podatkowo wzmocnione poprzez dobór aktorów: komunikat dla klienta korporacyjnego przedstawia kobieta, zaś mężczyzna mówi do klienta indywidualnego. Stworzyliśmy parę bohaterów, którzy rozmawiają ze sobą przez telefon, choć nigdy nie pojawiają się na ekranie razem. W krótkich, ok. trzydziestosekundowych klipach bohaterowie odnoszą się do konkretnego problemu, w którego rozwiązaniu pomaga „Doradca Prawny od PGNiG”.

W ten sposób bezpośrednio osadziliśmy realne sytuacje w kontekście funkcjonalności i skuteczności reklamowanej usługi. Elementem spójnym dla tej kampanii jest prowadzenie narracji w tzw.”mastershot”.
W klipach nie ma cięć, każda scena jest „odsłaniana” odjazdem kamery wraz z rozwojem pozorowanego dialogu, ujawniając kolejne szczegóły symbolicznej scenografii.

Rozwiazanie

Od momentu zapoznania się z briefem wiedzieliśmy, że nie możemy podejść do tematu śmiertelnie poważnie, bo zanudzimy odbiorcę i nie uzyskamy oczekiwanej skuteczności przekazu. Postawiliśmy więc na sceny nieco abstrakcyjne w formie, choć narracyjnie osadzone w realnym kontekście możliwych zdarzeń. We współpracy z naszym klientem udało się ustalić możliwe, realne sytuacje, w których reklamowana usługa będzie przydatna.

Obie postaci spotykają różne perypetie, którymi dzielą się przez telefon, a w których rozwiązaniu pomaga „Doradca Prawny od PGNiG”. W toku działań kreatywnych ustaliliśmy, że każdy z klipów powinien być realizowany w mastershocie, dzięki czemu uzyskamy większą autentyczność przekazu. Ustaliliśmy, że scenografia do każdego filmu będzie umowna (symboliczna), a wszystkie filmu kręcone będą na cykloramie, aby uzyskać głębszą symbolikę przekazu. Każdy element scenografii odgrywa dzięki temu kluczową rolę i świetnie współdziała z pełnym przekazem.